آخرین اخبار

برنامه ایران برای توسعه تجارت با قطر

اقتصادنیوز: رئیس سازمان توسعه تجارت نمایشگاه‌های تخصصی ایران در دوحه قطر به مناسبت جام جهانی را فرصتی مناسب برای افزایش کالاهای صادراتی به این کشور از سوی ایران دانست.

اشتراک گذاری
07 شهریور 1401
کد مطلب : 2854

به گزارش اقتصادنیوز؛ علیرضا پیمان‌پاک رئیس سازمان توسعه تجارت در دومین همایش آشنایی با بازار قطر و معرفی نمایشگاه‌های تخصصی ایران در دوحه به مناسبت جام‌جهانی ۲۰۲۲ گفت: توسعه تجارت با قطر دو ویژگی دارد؛ ویژگی نخست به بحث صادرات محصولات باز می گردد، به این منظور در سازمان توسعه تجارت چند نمایشگاه را به عنوان بازار هدف انتخاب کرده‌ایم، به طور مثال روسیه، شرق آسیا، آفریقا و کشورهای همسایه در میان بازرهای هدف ایران قرار گرفته اند؛ یکی از اهداف اصلی ایران در شرایط کنونی بازار قطر است که برای توسعه صادرات به این کشور برنامه های خاصی در نظر گرفته شده است.

به گفته رییس سازمان توسعه تجارت، برای پیش برد اهداف معمولا یک یا دو رویداد خاص را انتخاب می‌کنیم و با حمایت‌های همه جانبه دولت روی آنها متمرکز می‌شویم تا بتوانیم صادرات را توسعه دهیم.

وی نمایشگاه پیش رو قطر را فرصتی برای زمینه سازی توسعه تجارت با این کشور قلمداد کرد و افزود: این نمایشگاه که در بازه زمانی مناسبی برگزار می‌شود، می تواند منجر به عقد قرارداد برای تجارت کالا در جام جهانی باشد. طبق بررسی های دقیق، قطعا قطری ها در دوره جام جهانی با مشکل کمبود کالا مواجه خواهند شد. بنابراین سفر رئیس جمهور به قطر و همچنین سفر امیر قطر به ایران را می توان فرصت مناسبی برای جذب منابع مالی و مشارکت های تجاری با این کشور برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نمایشگاه بین المللی پیمان‌پاک ادامه داد: قطعا در شرایط فعلی قطری‌ها در پروژه های نفت، گاز، پتروشیمی و راهسازی ورود نمی‌کنند، اما از پروژه‌های کوچک که می تواند برای آنها برند ایجاد کند، به خوبی استقبال می کنند.   

به گفته او مشوق های صادراتی سال ۱۴۰۱ به این نمایشگاه تخصیص یافته است. همچنین پیاده سازی صرافی و هماهنگی با چند بانک قطری انجام شد تا با هزینه پایین ارز انتقال یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =